Iso Rivolta was een auto- en motorfabrikant in ItaliĆ«, die voornamelijk actief was van eind jaren veertig tot begin jaren zeventig. Ze staan āābekend om de iconische Isetta 'bubble car' uit de jaren vijftig, en om een āāaantal krachtige prestatieauto's uit de jaren zestig en begin jaren zeventig.
Terwijl Renzo Rivolta zich concentreerde op de A3/L, probeerde Giotto de A3/C te promoten, waardoor er enige spanning tussen de twee ontstond. Dit betekende dat de Grifo GL werd geproduceerd in Bresso en de A3/C bij Piero Drogo's Sports Cars onder strikt toezicht van Giotto. In 1964 reed het prototype Grifo A3/C op Le Mans (gereden door Edgar Berney/Pierre Noblet) en deed het goed totdat remproblemen een pitstop van twee uur veroorzaakten. De auto hervatte vervolgens de race en eindigde uiteindelijk op de 14e plaats; een bemoedigend resultaat voor een gloednieuwe auto.
Er werden slechts 22 exemplaren van de Bizzarrini Grifo A3/C gebouwd voordat een meningsverschil tussen Renzo en Bizzarrini de samenwerking beĆ«indigde, wat resulteerde in een aparte productie van de straat-Grifo GL en de concurrentie Bizzarrini A3/C. Giotto verfijnde zijn A3/C en die werden vanaf toen Bizzarrini 5300 Stradaās en Corsaās. Vanaf hier ging de naam "Grifo" verloren in verband met Bizzarrini.
Bizzarini 5300 Corsa
Bizzarrini ging door met het bouwen van zowel Bizzarrini Stradaās als Corsaās en liet de lichtmetalen carrosserieĆ«n (samengesteld met meer dan 10.000 klinknagels) bouwen door BBM uit Modena. In 1966 introduceerde hij een verkleinde versie, de Bizzarrini 1900 āEuropaā, die voor het eerst werd getoond in 1967. De meeste van deze autoās hadden een getunede versie van de Opel 1900-motor, sommige hadden Alfa Romeo-motoren. Er zijn slechts 12 Europa's ooit gebouwd, waardoor het een van de zeldzaamste van Bizzarriniās creaties is. Nog zeldzamer is de Barchetta-versie, de P538, waarvan er slechts drie ooit zijn geproduceerd. Er werden in totaal ongeveer 155 Bizzarrini Strada's en Corsas gebouwd voordat Bizzarrini in 1969 werd gesloten vanwege een faillissement; alle overige onderdelen en auto's werden verkocht.
Bizzarini Europa
De Iso Fidia, aanvankelijk Iso Rivolta S4, een vierdeurs sedan, werd geproduceerd van 1967 tot 1975. De Fidia, voor het eerst gepresenteerd op de Frankfurt Motor Show in september 1967, was het enige vierdeursmodel van Iso. De productie kwam pas enige tijd na de eerste presentatie van de auto op gang en de Europese perslancering, die plaatsvond in Athene, kwam ruim een āājaar later, in februari 1969. De auto werd op de markt gebracht als een unieke combinatie van comfort en sportieve prestaties. In totaal zijn er 192 Fidiaās gebouwd
ISO Fidia
Na de plotselinge dood van Renzo Rivolta in Milaan in 1966 werd zijn zoon Piero op 25-jarige leeftijd directeur van Iso Rivolta. Onder leiding van Piero bouwde Iso de Fidia. De carrosserie is bij Ghia ontworpen door Marcello Gandini.
In 1969 werd de Iso Lele gelanceerd, vernoemd naar de vrouw van Piero. Begin 1973 verkocht de familie Rivolta het bedrijf aan een Italiaans-Amerikaanse financier genaamd Dr. Ivo Pera, die beloofde het Amerikaanse management naar ISO te brengen.